CRKBO
IEMT-training staat als instituut ingeschreven in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs (CRKBO). In dit register staan onderwijsinstellingen die voldoen aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs. IEMT-training voldoet officieel aan de strenge kwaliteitscodes en -normen die de CPION (Centrum voor Post Initieel Onderwijs Nederland) hanteert. Dit betekent dat je vakinhoudelijke kwaliteit en begeleiding mag verwachten. De accreditatie is geldig tot 28-12-2023.
SNRO
De SNRO is een onafhankelijk instituut voor kwaliteitsborging van beroepsopleidingen in de integrale en complementaire gezondheidszorg. De SNRO heeft de opleiding tot IEMT-practitioner geaccrediteerd en geregistreerd als HBO conform bij- en nascholingsaanbod voor de segmenten psychosociale begeleiding en natuurgeneeswijzen. De bijscholing voldoet aan de kwaliteitseisen van de integrale en complementaire gezondheidszorg zoals deze zijn neergelegd in de PAS van de SNRO. De opleiding wordt daarmee ook door VBAG en BATC goedgekeurd voor 71,25 studiebelastingsuren ofwel 2,54 EC. Accreditatie is geldig tot oktober 2019. Heraccreditatie is in behandeling.
ABvC
De algemene beroepsvereniging voor counselling heeft de opleiding tot IEMT practitioner goedgekeurd. De IEMT-training draagt bij aan het professionele wijze werken aan herstel en evenwicht van de cliënt. Er zijn 26 PE punten aan toegekend. Code 2018/31, segment methodiek en onderzoek. Geldig tot 1-9-2020.
De advanced IEMT-practitioner is nog niet geaccrediteerd.
CPD
De IEMT-practitioner is als coachopleiding CPD geaccrediteerd. CPD staat voor Continuing Professional Development (continue professionele ontwikkeling). CPD is ontstaan vanuit de acceptatie dat academische kwalificaties meer beroeps- en op vaardigheden gebaseerd of ‘praktisch’ leren moeten bieden. En dat er continue geleerd moet worden om bij te blijven met ontwikkelingen in het vakgebied. De IEMT- practitioner draagt bij aan persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Niet tevreden?
Aan de invulling van de training wordt de grootst mogelijke zorg besteed. Toch zou het kunnen gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Liefst horen we dat meteen d.m.v. feedback. Feedback wordt gewaardeerd en de lessen die we eruit leren, worden gebruikt om de kwaliteit van de training te verbeteren.
Mocht je na het feedbackgesprek alsnog een klacht willen in dienen, dan is de klachtenprocedure van toepassing. Klik hier voor meer info.